ptopli

  • ۰
  • ۰

در بهار 1874 گروهی از هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 2 صفحه


قسمتی از متن .doc :

در بهار 1874 گروهی از هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندان گمنام، متشکل از نقاشان و مجسمه سازان و حکاکان و... گرد هم آمدند و یک استودیوی عکاسی( آتلیه نادار) را برای نمایش آثارشان اجاره کردند و در معرض دید عموم گذاشتند. با این کار شدید ترین و خصمانه ترین واکنش ها را که تا آن هنگام در دنیای هنری پاریس با آن مواجه بودند برانگیختند. در طی سده ی نوزده میلادی رابطه بین جامعه و هنرمند به طور روز افزونی تصنعی می شد تا اینکه سرانجام در همین نمایشگاه آثار امپرسیونیست ها به نقطه ی گسست خود رسید. امپرسیونیسم حقیقتاً نخستین و مهمترین جنبش مدرن هنری در سده نوزدهم محسوب می شود. امپرسیونیسم در لغت به معنای دریافتگری، دریافت آنی، یا دریافت حسی است.امپرسیونیسم مکتبی با برنامه و اصول معین نبود، بلکه تشکل آزادانه هنرمندانی بود که به سبب برخی نظرات مشترک و به منظور عرضه مستقل آثارشان در کنار هم قرار گرفتند. امپرسیونیسم در سینما و عکاسی

در این سبک، معتقد به نوعی مبانی زیبایی شناسی تصویری در هنر سینما و عکاسی بودند. امپرسیونیستها با داستان پردازی به شیوه معمول در سینما مخالف بودند و هر نوع قصه را نفی می کردند، اما در عمل کمتر به آن وفاداربودند درواقع فیلمهای آنها رهایی از چنگ موضوعات روزمره بود. "دلوک" که به عنوان "پدر نقد سینمایی فرانسه" شناخته شده معتقد بود عناصر تشکیل دهنده سینما عبارتند از: نور ، دکور ، ریتم و ماسک( منظور هنرپیشگان است ). به طورکلی امپرسیونیستها اعتقاد داشتند که ریتم فیلم دارای قدرتی است که می تواند برانگیزاننده رویا باشد. و این رویاگونگی در عکسهایی به این شیوه با دخل و تصرف عکاس نمود عینی پیدا کرد.در دوران این سبک هم در عکاسی و سینما مشخصات ظاهری خاصی بروز کردند از جمله: بازی نور و سایه ،حرکت(در سینما) و ریتم تصویری نرم(در عکاسی)، نگرش ایجازی به اشیاء (در هردو) و قدرت القایی در تصاویر سینمایی رشد کرد. هدف اصلی در این سبک ، به وجود آوردن نظم نبود.بلکه هدف رسیدن به افکار و احساسات موجود ولی نادیدنی و رسیدن به نوعی امپرسیونیسم ظریف دربرش فیلم بود.کوبیسم cubism :

جنبش هنری که به سبب نوآوری در روش دیدن، انقلابی ترین و نافذ ترین جنبش هنری سده بیستم به حساب می آید. کوبیست ها با تدوین یک نظام عقلانی در هنر کوشیدند مفهوم نسبیت واقعیت، به هم بافتگی پدیده ها و تاثیر متقابل وجوه هستی را تحقق بخشند. جوهر فلسفی این کشف با کشفهای جدید دانشمندان- به خصوص در علم فیزیک- همانندی داشت.جنبش کوبیسم توسط "پیکاسو" و "براک" بنیان گذارده شد، مبانی زیبایی شناختی کوبیسم طی هفت سال شکل گرفت(1914-1907) با این حال برخی روشها و کشفهای کوبیست ها در مکتبهای مختلف هنری سده بیستم ادامه یافتند. نامگذاری کوبیسم(مکعب گرایی) را به لویی وُسِل، منتقد فرانسوی نسبت می دهند، او به استناد گفته ی ماتیس در باره ی « خرده مکعب های براک» این عنوان را با تمسخر به کار برد، ولی بعدا توسط خود هنرمندان پذیرفته شد.کوبیسم محصول نگرشی خردگرایانه بر جهان بود. عکاسی کوبیستی:در عکاسی کوبیستی از نوعی کلاژ بهره می گیرند، درهم ریختن فضای واقعی توسط چسباندن عکسهای مختلف از زوایای مختلف صورت( در پرتره کوبیستی) و چیدمان تصویری با استفاده از عناصر غیر همگون برای رسیدن به مفاهیم کوبیستی. همچون دیگر سبک های عکاسی نوعی ساختار شکنی تصویری با کم و زیاد کردن عناصر اصلی تصویر با اسلوب و ساختار کوبیسم در نقاشی، می توان گفت فضای پرسپکتیوی یا فضایی که از یک نقطه دید واحد نمایان شده است.

کوبیسم با همزمان کردن نقاط دید مختلف، یکپارچگی قیافه ی اشیاء را به هم می زند و به جای آن شکل«تجریدی» یا ( آبستره) را ارائه می کند. بدین معنا که عکاس کوبیست اشیاء را در آن واحد از زوایای مختلفی می بیند، اما تمامی تصویری را که دیده است به ما نشان نمی دهد. بلکه فقط عناصر و اجزایی از آنها را انتخاب و روی سطح دو بعدی تصویر می نمایاند. از این روست که یک اثر کوبیستی، مغشوش، درهم و غیر طبیعی جلوه می کند. بنابراین عکاس کوبیست که دیگر در بند یک نقطه دید واحد( مانند عکاسی رئال) نیست و می تواند هر شیئی را نه به عنوان یک قیافه ی ثابت بلکه به صورت مجموعه ای از خطوط، سطوح و رنگها ببیند. و با ترکیب این ابعاد عکس کوبیستی ارائه کند.

سمبولیسم: Symbolismسمبولیسم در لغت به معنای رمز گرایی و نمادگرایی است. سمبولیسم، جنبشی نامحسوس در هنر بود که در دهه های 1880و 1890 در ارتباطی نزدیک با جنبش ادبی سمبولیستی در شعر فرانسه ظهور و شکل گرفت. این جنبش واکنشی بود به اهداف طبیعت گرایانه ی مکتب امپرسیونیسم و نیز به اصول رئالیسمی که توسط کوربه وضع شد." نقاشی اساسا هنری عینی است و فقط می تواند شامل بازنمایی چیزهایی شود که وا سمبولیسم در سینما و عکاسی:

سمبولیسم در سینما عموما با کارهایی مانند فیلمهای لویس بونوئل شناخته می شود. در فیلم سگ آندلسی، کشیش های آویخته از طناب، کدوها و پیانو و اجساد الاغها به طرز نمادینی به کار گرفته شده اند. تصاویری که برخی به منظور ایجاد رعب و وحشت و برخی دیگر با تعابیری سمبولیک به کار گرفته می شدند. در سینما سورئالیسم ( وهمگری) و سمبولیسم درهم آمیختگی عجیبی دارند. کارگردان می کوشد فیلم خود را از قالب محدود و روایت خطی و سابق خود آزاد سازد و به جای آن قالب های عجیب و جدیدی به فیلم القا کند. کارگردان سمبولیست تمام قواعد داستانی سینما را در هم می ریزد و از جلوه ها و ظرایف خاص و غیر معمول بهره می برد ( کشیدن تیغ ریش تراشی بر چشم یک زن در نمای درشت! که به طرز عجیبی دهشتناک و چندش آور است) عناصر دیگری مانند شکستن خط فرضی، به کار گیری نماهای بی ربط بین دو نما در معنای نمادین و به کار گیری عناصر درون کادری مثلا یک شی یا تکرار یک رنگ خاص در معنای رمزی و تمثیلی آن، استفاده از معناهای نمادین بین المللی مانند کبوتر در معنای صلح و... نیز در برخی مستندهای تمثیلی مشهود است.سینمای‌ دینی‌ شرق‌ رو به‌ سوی‌ حقیقت‌ دارد و جست‌وجو را با رمز و راز نشان‌ می‌دهد. حقیقت‌ در این‌ نوع‌ سینما، مربوط‌ به‌ عالم‌ ماورا و ملکوتی‌ است‌. در حالی‌ که‌ سینمای‌ دینی‌ غرب‌ در جست‌وجوی‌ حقیقت‌ عینی‌ و کاربردی‌ برای‌ زندگی‌ است‌. به‌ همین‌ دلیل‌، سینمای‌ دینی‌ غرب‌ با نوعی‌ رُمانتیسم‌ درآمیخته‌ است‌ و سینمای‌ دینی‌ شرق‌ با نمادگرایی‌ و سمبولیسم‌. سینمای‌ دینی‌ غرب‌ درنهایت‌ انسان‌ را به‌ سوی‌ خداشناسی‌ رهنمون‌ می‌کند و سینمای‌ دینی‌ شرق‌ به‌ سوی‌ خودشناسی‌ به‌ موازات‌ خداشناسی‌.عکاس سمبولیست نیز به همین شیوه قواعد و ساختار طبیعی درون کادری را به هم می ریزد تا معنایی را با استفاده از نماد به مخاطب القا کند، مثلا نشان دادن ساعت در گوشه ای از یک کادر در معنای گذر عمر و زمان، یا به کار گیری سمبول های شناخته شده ای مانند صلیب، برگ زیتون یا حتی استفاده از بناهای خاص معماری شناخته شده برای بیان یک مکان خاص(میدان آزادی به عنوان سمبول شهر تهران یا برج ایفل سمبول پاریس، مجسمه ی آزادی، برج سی ان تورنتو و از این دست بناهای شناخته شده ی جهانی) عکاس سمبولیست قوانین را در هم می شکند.

قعی و موجودند... شیء انتزاعی به قلمرو نقاشی تعلق نداردعکاسی فقط به جهت سکون تصویر از سینما متمایز است اما در تک کادر خود دقیقا معانی یکسانی دارند، به هم ریختن اصول و قواعد خطی و عادی رئالیسم و به کار گیری رنگهای نمادین مثلا: رنگ ارغوانی در معنای روحانیت و پادشاهی(به خصوص در مکتب بودیسم) یا رنگ زرد به نشانه ی خرد و رنگ بنفش در معنای ترس و وحشت اخروی، رنگ آبی به معنای آرامش و سکون و رنگ سبز به معنای حیات و زندگی، رنگ قرمز برای بیان تشویش و تهیج و ... رنگ شناسی در معنای نمادین، شناخت نمادهای بین المللی و به کار گیری تخیل در آمیختن نماها پایه اساسی عکاسی در این سبک است.نمونه ای از عکسهای سمبولیستی









سایر محصولات :
در بهار 1874 گروهی از هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندا

در بهار 1874...

تحقیق در مورد مقایسه دوران جاهلیت و اسلام

تحقیق در مورد مقایسه دوران جاهلیت و...

تحقیق در مورد کار تحقیقی

تحقیق در مورد کار تحقیقی...

تحقیق در مورد تاثیر دین باوری در زندگی فردی و اجتماعی

تحقیق در مورد تاثیر دین...

خانه داوودی مشهد _معماری

خانه داوودی مشهد _معماری...

تحقیق در مورد مقام زن از دیدگاه قرآن 20 ص

تحقیق در مورد مقام زن از دیدگاه...

پاورپوینت Data Link Layer

پاورپوینت Data Link Layer...

تحقیق در مورد قیمت

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد مقاله جلوگیری از اسراف مواد غذایی با بسته بندی مناسب 702

تحقیق در مورد مقاله جلوگیری...

خانه های قدیمی ایرانی

خانه های قدیمی ایرانی...

تحقیق در مورد قیام 15 خرداد

تحقیق در مورد قیام...

تحقیق در مورد مفاهیم و فلسفه مدیریت کیفیت جامع

تحقیق در مورد مفاهیم و فلسفه مدیریت...

تحقیق در مورد قوانین و مقررات بازی تنیس 55 ص

تحقیق در مورد قوانین...

تحقیق در مورد مفهوم سیاست

تحقیق در مورد مفهوم سیاست...

تحقیق در مورد مـدیریـت شطـرنجـی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد قواعد کلی برای آب درمانی

تحقیق در مورد قواعد کلی...

تحقیق در مورد معیارهاى رفتار سالم از دیدگاه اسلام

تحقیق در مورد معیارهاى رفتار سالم از...

تحقیق در مورد قلم 13ص

تحقیق در مورد قلم 13ص...

پاورپوینت dastour sakht va froush eynak

پاورپوینت dastour sakht va froush eynak...

تحقیق در مورد معرفی رشته مهندسی مکانیک 16ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد قضاء حتمى و غیر حتمى 20 ص

تحقیق در مورد قضاء...

پاورپوینت dastgahe tanasoli

پاورپوینت dastgahe tanasoli...

تحقیق در مورد معرفی شرکت تجاری

تحقیق در مورد معرفی شرکت تجاری...

تحقیق در مورد قرآن و مهدویت 13 ص

تحقیق در مورد قرآن و مهدویت 13...

پاورپوینت dastgahhaye fotometry

پاورپوینت dastgahhaye fotometry...

تحقیق در مورد معرفی نژادهای گاوهای بومی ایران

تحقیق در مورد معرفی نژادهای گاوهای بومی...

تحقیق در مورد قرآن و علم

تحقیق در مورد قرآن...

پاورپوینت dastooramal

پاورپوینت dastooramal...

تحقیق در مورد قرآن و آخرت

تحقیق در مورد قرآن و آخرت...

تحقیق در مورد معراج

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد قرآن نازله ای عربی 17 ص

تحقیق در مورد قرآن نازله...

پاورپوینت dastgahe govaresh

پاورپوینت dastgahe govaresh...

تحقیق در مورد معاد در ادیان دیگر

تحقیق در مورد معاد...

تحقیق در مورد قرآن 22 ص

تحقیق در مورد قرآن...

تحقیق در مورد مطالعه ای در چندوچون محیط کار در مراکز تولیدی و صنعتی محیط کار و انسان بهره ور 26 ص

تحقیق در مورد مطالعه...

پاورپوینت dastgah tolid mesl giahan

پاورپوینت dastgah tolid mesl giahan...

تحقیق در مورد مشورت در سیره پیامبر

تحقیق در مورد مشورت در سیره...

تحقیق در مورد قاچاق کالا 20 ص

تحقیق در مورد قاچاق کالا 20 ص...

پاورپوینت dastgah gavaresh

پاورپوینت dastgah gavaresh...

تحقیق در مورد مساوات در تقسیم کار 11 ص

تحقیق در مورد مساوات...

تحقیق در مورد قارچ 78 ص

تحقیق در مورد قارچ 78 ص...

پاورپوینت dastgah gavaresh amib

پاورپوینت dastgah gavaresh amib...

تحقیق در مورد مسئولیتهای روشنفکران دینی در قرن بیست و یک

تحقیق در مورد مسئولیتهای روشنفکران دینی...

تحقیق در مورد قاره آسیا

تحقیق در مورد قاره...

تحقیق در مورد مسئولیتهای اجتماعی مدیران و بنگاههای کسب و کار 13 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد قاجـاریه کم

تحقیق در مورد قاجـاریه...

تحقیق در مورد مسئولیتهای اجتماعی مدیران 13 ص

تحقیق در مورد مسئولیتهای اجتماعی مدیران...

پاورپوینت daste bandi

پاورپوینت daste bandi...

تحقیق در مورد فیزیک و فلسفه 34 ص

تحقیق در مورد فیزیک و...

تحقیق در مورد مزارع چغندرقند

تحقیق در مورد...

طرح توجیهی تولید فرش دستباف
پایان نامه بررسی تطبیقی فقهی و حقوقی معامله به قصد فرار از دین از دیدگاه مذاهب خمسه
پایان نامه بررسی و مقایسه سبکهای ابراز هیجان و خودپنداره مثبت و منفی در دختران آسیب دیده اجتماعی(دختران فراری)و عادی
پایان نامه بررسی حبس بدهکار در اثر عدم پرداخت بدهی از نظر فقهی و حقوقی
طرح درس ریاضی پایه اول دبستان
تحقیق درباره ی تاریخچه ی میکروسکوپی
تحقیق آمیزش مگس سرکه
تحقیق فرق میان قورباغه و وزغ
تحقیق درباره ی احترام به پدر و مادر
تحقیق مطالعه یک دانش آموز که دچار اختلال در یادگیری است
توضیحات بیشتر - دانلود

کلمات کلیدی :ینمایzwnj ینیzwnj ربzwnj هار 1874 گروهی ینمایzwnj ینیzwnj رقzwnj نام نجمن هنرمندا ینمایzwnj ینیzwnj کار گیری هzwnj ویzwnj ینیzwnj رقzwnj هار 1874 ینیzwnj ربzwnj معنای کوبیسم ینیzwnj هzwnj کوبیستی ناخته ینمایzwnj
  • ۹۶/۰۸/۲۹
  • رضا محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی